מאמרים נוספים​

ואז הבנתי מה זה להיות אמן

 

 

לפני 40 שנה הגיעה רקדנית צעירה לארץ. הידיעה החדשותית על פרוץ המלחמה הרעישה את אזניה בספרד האנטי-ישראלית דאז וגרמה לה, בין רגע, לארוז מטלטליה, לנטוש את הצלחתה ולבוא לביקור ראשוני בארץ.

איש לא הבין מה מניע אותה לעשות את המעשה, אבל היא הייתה נחושה בדעתה, וכך, בשמלה צבעונית, מרהיבה וחריגה למראה הטיפוסי של הארץ, היא עלתה והופיעה בפני החיילים בחזיתות המלחמה. יש לתאר כי דמות הרקדנית מול החיילים, רגע לפני הקרבות, הפיחה בהם חיים ואזרה בהם אומץ.בעקבות הביקור החליטה הרקדנית (שלימים תהיה האם הראשונה של הפלמנקו בארץ) לפתוח מרכז למחול ספרדי ופלמנקו ברמה הכי גבוההקטע מתוך שיחה אישית עם המאסטרה, סילביה דוראן, לרגל 40 שנה למלחמת יום הכיפורים.

כתיבה ועריכה: אנדרי שפירו - Niño de Bela | צילום: יעל סגל

מקור הפרסום: http://manoflamenca.blogspot.com

מקור הפרסום: תאריך הפרסום: 19.9.2013

 

 

 

 

ואז הוא אמר: "כן, אני בא"

 

כשאנטוניו גאדס הגיע ארצה, באתי לחואן אנטוניו וכריסטינה ואמרתי להם: "אני רוצה שגאדס יבוא לראות את התלמידות שלי". הם ענו לי: "סילביה, תבקשי כל דבר, רק אל תבקשי את זה". והם הסבירו: "לפני כמה חודשים היינו באיטליה והזמינו אותנו לארוחת ערב ולהופעה של אחד מבתי הספר המקומיים לפלמנקו. זה היה נורא כל כך. מאז אותו ערב אנטוניו גאדס נדר נדר שהוא לא הולך יותר לאף בית ספר של פלמנקו מחוץ לספרד, כי הוא לא רוצה שהאוכל יתקע לו שוב בגרון".כיצד בכל זאת הסכים אנטוניו גאדס לבוא לבית הספר של פלמנקו של סילביה דוראן?

מהו מקור התמונה שפירסמנו?

על כל זה תקראו בכתבה הבאה:

סילביה דוראן על אנטוניו גאדס

מקור הפרסום: http://manoflamenca.blogspot.com

תאריך הפירסום: 1.10.2013

 

 

 

 

מי הוא כוריאוגרף - מתוך שיחה עם המאסטרה סילביה דוראן

 

"כוראוגרפיה": מילה זו שגורה בשיח אודות ריקוד בכלל ובין היתר אודות פלמנקו. אך השאלה שנשאלת היא למעשה: "מה זו כוראוגרפיה ומי הוא כוראוגרף?" במיוחד בזמננו, היות שכמו אומנות ומדעי הרוח והחברה, גם הפלמנקו נגוע בתפישה של ימינו ושמה פוסט- מודרניזם. על פי תפישה זו אין אמת אחת, כל אחד מחזיק בסיפור הסובייקטיבי שלו ובאמת שלו ואין להכריע ביניהם... לכן, קל לאדם להכתיר את עצמו ולהמליך את היותו במה שהוא חפץ בו.אך בואו בכל זאת נעשה צעד אחורה ונחזור לנקודת המוצא. מקור המילה הוא יווני ומשמעותה "כתיבת הריקוד". כוראוגרף הוא אדם שמכתיב את הריקוד עבור מישהו אחר. תשאלו את עצמכם: "למה שמישהו בכלל יכתיב ריקוד למישהו אחר?" יש כמה תשובות לשאלה זו. ראשית, כוראוגרפיה היא אתגר לימודי שבוחן יכולת תפיסה, כישורים טכניים, יכולת הבעה רגשית של הרקדן או הרקדנית. שנית, ושימו לב לזה: אין אנו מכירים את עצמינו וכוראוגרף הוא אדם שמסוגל לראות ולהוציא לפועל את מה שרקדן מחזיק בו כטמון ולא מודע ולא מוכר - משהו שיכול להפתיע אותו עצמו. תחשבו על זה ... מה טוב יותר: שיכנוע עצמי שאת/ה יודע/ת על עצמך מה את או ויתור מתוך האמון באדם אחר וגילוי עצמי דרכו?כך משתמע שכדי להיות כוראוגרף לא מספיק להכריז על עצמך ככזה, אלא צריך להיות בעל מטען מאוד עשיר, ניסיון וראיה עמוקה ותפיסה אל תוך טבע האדם שנמצא מולך.זהו רקע לוידאו שסבתא אניטה מציעה לכם הפעם: קטע נוסף מתוך שיחה עם המאסטרה סילביה דוראן על מה זה להיות כוראוגרף ועל היחס בין רקדן לכוראוגרף.

מקור הפרסום: http://manoflamenca.blogspot.com

תאריך הפירסום: 29.1.2014

 

 

 

 

המאסטרה סילביה דוראן על אסכולת סביליה בפלמנקו

 

 

חלק רביעי זה פותח בשאלה על השכלה ואופן רכישת כישורי ריקוד הפלמנקו. כפי שראינו בוידאויים הקודמים, אנטוניו "אל בילארין" ורבים אחרים (אנטוניו גאדס, כריסטינה הויוס וכו') הגיעו עם רקע בתחומי ריקוד אחרים אשר נושקים לפלמנקו, אך אינם פלמנקו (קלאסיקו אספנ'ול, ריקודים עממיים ואסכולה בולרה). דבר זה נוגד את הסטראוטיפ אודות לימוד פשוט של פלמנקו, כפי שאנחנו מכירים אותו.

המאסטרה סילביה דוראן מסבירה זאת על דוגמא של אנטוניו "אל בילארין" והיא מתעכבת על המושג "להיות completo", כלומר "להיות שלם". כדי להיות רקדן טוב, צריך להיות שלם לפחות בתחום אחד.

מנקודה זו נפתח נושא חדש שהוא, כפי שמציינת הכותרת, אסכולת סביליה בריקוד הפלמנקו...

 

 

 

052-6698480​

סילביה דוראן | בן יהודה 53 תל אביב
טלפון: 03-5231453
סלולרי: 052-6698480​

בית ספר לריקוד | להקת פלמנקו | לימוד פלמנקו | מורה מקצועית לריקוד | סדנאות פלמנקו | סילביה דוראן | פלמנקו | ריקודי פלמנקו | שיעורי פלמנקו​